Az ARTplacc összművészeti fesztivál – fókuszban a kortárs képzőművészettel.
Három helyszínen Tihanyban:
GALÉRIAplacc
KIKÖTŐplacc
FOTÓplacc
GALÉRIAplacc
Helyszín: Tihanyrév mellett
Látogatható: minden nap 10 és 22 óra között
600 négyzetméteren a vezető hazai galériák, illetve egy kelet-közép-európai kortárs galéria képzőművészeti kiállítása és vására látogatható reggel tíz és este tíz óra között.Az ARTplacc Kortárs Művészeti Fesztivál 2013 hivatalos megnyitója, GALÉRIAplacc: augusztus 16. péntek, fél 8.A megnyitó estéjén az ARTplacc helyszínei között folyamatosan mikrobuszok szállítják vendégeinket.
Augusztus 17. 19:00
Szoborrá avatom – Juhász Kata előadása
A résztvevő kortárs galériák listája:
Deák Erika Galéria
Dovin Galéria
Erdész Galéria
Faur Zsófi Galéria
Gaudens Pedit Galéria (A)
Inda Galéria
Kálmán Makláry Fine Arts
kArton Galéria
Molnár Ani Galéria
Mono Galéria
Nessim Galéria
NextArt Galéria
Várfok Galéria
a Vass-gyűjtemény
Art Quarter Budapest
Tárlatvezetés a GALÉRIAplaccon naponta háromszor: 11, 6 és 8 órakor.
Minden nap gyermek kézműves foglalkozások délután 5-től 7 óráig.
Az idei fesztivál újdonságaként a fősátorban naponta többször tárlatvezetést tartunk, a kisebbeket pedig ingyenes művészeti foglalkozások várják délutánonként, ahol Cézanne pasztellcsendéleteinek titkába avatják be őket képzett múzeumpedagógusaink. Jackson Pollock után szabadon a gyerekek az akciófestészettel ismerkedhetnek, David Smith és Körösényi Tamás munkái által inspirálódva drótszobrokat alkothatnak, Giacometti stílusához pedig alufóliaszobrok elkészítésével kerülhetnek közelebb.
Idén a fesztivál kísérőrendezvénye az ART+FOOD program augusztus 17. és 19. között: e programban sokrétűen mutatjuk be a művészet és a gasztronómia kapcsolatát.
Az ARTplaccra 2013-ban is visszatér a videoművészet! Szakmai partnereink, a Crosstalk Video Art Festival, MKE, MOME és a Panel Contemporary kurált videoválogatásokkal jelentkeznek.
Aktuális:
Vetítések délután 15 és 22 óra között folyamatosan.
Kortárs videoművészeti válogatások a KIKÖTŐplacc zárt tereiben, az egykori Sport szállóban.
A MOME és az MKE jelenlegi és frissen végzett hallgatóinak munkáiból készüt válogatások biztosítják, hogy az ARTplaccon festői hangulatban, közvetlenül a Balaton partján tájékozódhatunk a legfrissebb hazai és nemzetközi videoművészeti tendenciákról.
A MAGYAR KÉPZŐMŰVÉSZETI EGYETEM jelenlegi és frissen végzett hallgatóinak munkáiból készült válogatás
http://www.mke.hu/info/intermedia.php
Komfort zóna | MKE
A Magyar Képzőművészeti Egyetem számos szálon kapcsolódik a 2013-as ARTplacc-hoz. A különböző médiumokban megnyilvánuló művészhallgatók – a köztéri szobor műfajától a helyspecifikus projektek bemutatásig – vesznek részt az ARTplacc-ra jellemző változatos kulturális összkép kialakításában.
Nincs ez másként a fesztivál videószekciója esetében sem, ahol négy, az elmúlt években végzett hallgató munkáival ismerkedhetnek meg a látogatók. Csüllög András és Fillér Máté az idén húsz éves Intermédia Tanszék frissen végzett hallgatói, Romhány Veronika és Zalavári András pedig festő szakon szereztek diplomát. A munkáikból készült válogatás az ismerőst, a biztos tudást, a sztereotípiát felülíró kontextusban, a „komfort zóna” közös fogalmi nevezője alatt kerül bemutatásra.
A komfort zónából való kilépés, elrugaszkodás a sémától, vagy adott esetben a kényelmes belehelyezkedés (Romhány) kritikus koncepciója alkotónként eltérő módon valósul meg.
Csüllög András „egy perces” videói kérészéletű köztéri beavatkozások dokumentációi. Csüllög a városi térbe és a fejünkben lévő kognitív térképbe egyaránt bebetonozott – olykor már az érdektelenségig vagy a felejtésig evidens – köztéri szobrok ál-elmozdításával operál. Akciósorozatában a hazai kilométerek origóját jelentő Nulla, vagy a hosszas társadalmi vitát generáló ’56-os emlékmű sem marad érintetlenül.
Fillér Máté videója ebben a megközelítésben támpontot és helyzetjelentést ad a művészszereppel kapcsolatos közgondolkodásról, a romantikus művészkép sztereotípiájának hosszan elnyúló levetkőzéséről. A kortárs kultúra szereplőivel készített interjúk a művészt a hétköznapi valóság részeként mutatják be. A videó teret ad a művészeti pálya kapcsán gyakran tabuként kezelt megélhetés vagy pályaelhagyás kérdéseinek is. Fillér a saját szerep értelmezésével kapcsolatos dilemmahelyzeteket animáció-betétekkel erősíti fel munkájában.
Romhány Veronika videóinstallációja épp az ellenkező oldalról ragadható meg. Az ismerős vizuális tapasztalatot – egy barackszín nappali az „átlagosan nélkülözhetetlen” dísztárgyakkal – csak diszkréten forgatja ki. Az alkotói szándék inkább a hétköznapi miliő reflektorfénybe állításában érhető tetten. A kiállítási szituációba szerkesztett barack nappali a videók csendesen groteszk történéseivel a csendélet és életkép műfaját használja fel egy mai szociokulturális jelenség értelmezéséhez.
Zalavári András videóiban a befogadói komfort, a stabil keretek konvenciójának felülírásával foglalkozik. Maga a síkfelület animálása azonban mindig túlmutat a puszta technikai bravúron. Jelentésképző, a képet szenzuálisan és koncepciójában meghatározó tényezővé érik. Az ARTplacc-on bemutatott darabok esetében a látvány lehetőséget teremt a mozgóképen végbemenő cselekvések (egyensúlyozás, a fa statikusságával való szembesülés) testtapasztalatával való azonosulásra, vagy egyúttal a komfort zónánkból való kibillenésre is.
A MOME MÉDIAINTÉZET jelenlegi és frissen végzett hallgatóinak munkáiból készült animációs válogatás
http://www.mome.hu/hu/média-intézet
CROSSTALK VIDEO ART FESTIVAL válogatás
http://www.crosstalkvideoartfestival.com/
A Crosstalk Video Art Festival 2008-ban alakult azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a videó mint művészeti forma változatos és egyéni karakterére, a digitális médiumok közötti kivételes autenticitására.
Koronczi Endre: Ploubuter Park, 2013
Follárd Barbara: HandStand, Ball
Esterházy Marcell: 4’33”
Adamkó Dávid: Mézeskalács, 2011
Kis Judit: Disillusion, 2012
Boris Labbé (FR): Kyrielle
Jean-Guillaume Bastien (CAN): Déjá-vu
Jeymer Gamboa (ARG): Imaginarium, 2013
A PANEL CONTEMPORARY válogatása
http://www.panelcontemporary.com/
Napi rutin PANEL Contemporary @ARTplacc 2013
A PANEL Contemporary ARTplaccra szánt videoválogatásában a munkák a fogyasztói társadalom jelenségeire és ökológiai problémákra reflektálnak. Kritikájuk azonban nem éles és metsző– mindennapi szituációkat alapul véve, az egyén számára magától értetődő, a napi rutin részét képező gyakorlatok energetikai aspektusára és az egyén környezetalakító potenciáljára irányítják a figyelmet.
A Panel Contemporary küldetése, hogy olyan műformáknak és művészeti technikáknak biztosítson láthatóságot, amelyek döntően a 20. századi képzőművészetben jelentek meg először, mint a fotó, fotó-kinetikus és elektronikus művészetek, multimédia, installáció és akcióművészet.
Mintha átmeneti korban élnénk. Hétköznapi életünk ökológiai következményei a klímaváltozáson és az egyre gyakrabban szélsőséges időjárási körülményeken keresztül válnak érzékelhetővé–ám többnyire mégis úgy tűnik, a komolyabb veszélyek egyelőre túlságosantávoli fenyegetések ahhoz, hogy változtassunk életünk bevett szokásain és gyakorlatain.
Lepsényi Imre videomunkája lokális és globális kérdésekről is szót ejt: négy nemzet konyhájának alapvető fogása, a helyi húsleves elkészítésekor tudományos pontossággal méri az étel megfőzéséhez szükséges energiamennyiséget. Bár az alapanyagok megtermeléséhez és szállításához felhasznált energia ezúttal nem képezi részét vizsgálódásának, a mű mégis elgondolkodtat: a vasárnapi ebédeink ismerős fogásának elkészítéséhez szükséges energiát vajon unokáink is a relatíve olcsó, de a bolygóra hosszú távon beláthatatlan hatással lévő atomerőművekből nyerik-e majd, illetve hogy milyen változást gyakorol az európai politikai viszonyokra, ha a kontinens egyik nagyhatalma (Németország) felhagy az atomenergia-termeléssel.
A három videó egyfajta időkapszula, amely látleletként sűríti magába a szociális és természeti környezettel, fenntarthatósággal kapcsolatos kortárs kérdésfelvetéseket és álláspontokat.
Lepsényi Imre: How Much Is the Soup Going to Cost?
Gutema Dávid: Blockheads
Szeleczki Rozália: Ecological Footprint
ART QUARTET BUDAPEST- Karolina Bregula (POL), Cséfalvay András (SLO), Petr Krátky (CZE)
Hallgatja a szem, nézi a fül - Vizuális zene a hazai kortárs művészetben:
Brückner János, Czakó Zsolt, Gyenes Zsolt, Horváth Erzsébet, Kaufmann Orsolya, Koroknai Zsolt, Kovács Balázs, Lévay Jenő, Lux Antal, Papp Pala László és a Kaposvári Egyetem Művészeti Kara hallgatói csoportja, Szigetvári Andrea
Augusztus 17. (szombat) 17 óra, KIKÖTŐplacc:
Előadás az ARTplacc vizuális zenei szekciójához kapcsolódóan
Előadó: Dr. Habil Gyenes Zsolt
A fotográfia egyes galériák standjainál már a fesztivál első éveiben jelen volt.
Új helyszínünkön, a Visszhang-dombot az Apátsággal összekötő Pisky sétányon a kortárs fotóművészetnek adunk bemutatkozási lehetőséget.
Ebben az évben a LÉTKÉPEK- kortárs fotográfusok villanófényben c. kiállításunk központi kérdése az, hogy a digitális világ megjelenése a ’90-es években, mennyiben módosította a fotográfusok képhez való viszonyát. Olyan fotográfusok munkái lesznek láthatók, akik vagy nagyon fiatalok voltak még a ’90-as években, vagy nagyon innovatívan használnak különböző képkészítési eljárásokat. A jól ismert nevek mellett olyan fotográfusokat is meghívtunk, akiknek a munkái ritkán láthatók, de nagyon jellegzetes egyedi úton járnak. Lesz alkotó, akinek a munkái csak digitális közegben jöhettek létre és lesz olyan is, aki éppen most fordul vissza a hagyományos eljárások világába. Többen közülük egyszerre foglalkoznak fotográfiával és videóval, vagy filmmel és éppen ezért ezekből a munkákból is egy válogatást állítottunk össze.
A kiállító művészek között ott vannak a következők: Áfrány Gábor, Dobos Tamás, Csontó Lajos, Ember Sári, Göbölyös Luca, Puklus Péter, Telek Balázs, Varga Tamás.
A kiállítás látogatói kérdéseikkel a folyamatosan jelenlévő, fotográfiában jártas munkatársainknak tehetik fel. Ezzel is ahhoz kívánunk hozzájárulni, hogy minél szélesebb legyen a hazai kortárs fotográfiát értők és kedvelők köre. A kiállítás kurátora Surányi Mihály.
A kiállítás közelében, a XIX századi vándorfényképészek módjára, Laczkó Péter várja a magukról képeket szándékozni készítőket, a kíváncsi érdeklődőket alkalmi stúdiójában. A speciális, archaikus technikával készített képek helyben meg is vásárolhatók.
A kiállítás, augusztus 16-án, 17 órakor egy szakmai vezetéssel nyílik meg és a továbbiakban minden nap 10 és 22 óra között várja a látogatókat.
PERFORMANSZ
Augusztus 16. (péntek) 20 és 24 óra között
Augusztus 17. (szombat) 19 és 23 óra között
Divano Occidentale Orientale / Expop Teatro (IT)
VALAMITELKELLMONDANOM
Privát toalettperformansz 5 percben, 1-2 fős turnusokban
Giuseppe L. Bonifati előadásában.
IRODALOM
Olvasóliget a KIKÖTŐplaccon minden nap 10 és este 10 óra között
Az Olvasóliget mozgókönyvtárként nyugágyakkal, babzsákokkal és zsúfolt könyvespolcokkal támogat egy régi-új divatot: az olvasást. A KIKÖTŐplaccon közvetlenül a Balaton partján, a víz mellett ejtőzve lapozhatunk fel művészeti albumokat, kortárs gyerekirodalmat, magyar és idegen nyelvű köteteket.
Az Olvasóligetet életre hívó Hungarofest Nonprofit Zrt.mindenkit arra bátorít, hogy fedezze fel újra a szabadban olvasás élményét. Nem könyvtárakba hívják a közönséget, hanem a könyveket viszik ki a közösségi terekbe, parkokba, az utcára. Így a helyszín és a felolvasások hatására ez az alapvetően egyéni tevékenység, az olvasás közösségi élménnyé válhat.
IRODALMI PROGRAMOK
Író–olvasó találkozók
augusztus 17. szombat, 18 óra
Szvoren Edina
1974-ben született, zenetanár.„Legérzékenyebben a megalázottakra és megszomorítottakra figyel”–írja róla Réz Pál. Komoran játékos, filmszerű prózája eddig két novelláskötetben jelent meg a Palatinusnál: Pertu (2010), Nincs, és ne is legyen (2012), amelyekről nem szűnik meg döbbenten szólni a kritika.
„Festve voltak a műanyaghalak, fakó mimikrifoltokat is pingált rájuk az olcsó munkaerő– rosszul vagyok a világ kitaláltságától.”
augusztus 18. vasárnap, 18 óra
Varró Dániel
1977-ben született, az emberélet útjának felén jár a líra, a verses regény és a gyerekköltészet fenegyereke, a páratlanul népszerű érettségi tétel, aki finom, okos, angolos, és még műfordít is, felejthetetlen drámák szövegét, ha épp nem valamelyik fiát hordozza a hátán. Ronggyá koptattuk mind: Bögre azúr (1999), Túl a Maszat-hegyen (2003), Szívdesszert (2007), Akinek a lába hatos (2010), Akinek a foga kijött (2011), Nem, nem, hanem (2013).
augusztus 19. hétfő
Százéves a magyar költészet legmegdöbbentőbb alakja, Weöres Sándor.
Versolvasás, beszélgetés a Bóbitától, Psychéig.
15 órától gyerekeknek, 18 órától felnőtteknek.
Hiszünk a művészeti ágak közötti átjárhatóságban, így a képzőművészeti fókusz mellett többek között az előadóművészet is rendszeresen helyet kap az ARTplacc színes programkínálatában.
augusztus 18. vasárnap, 19:30
A Grönholm-módszer
írta: Jordi Galceran
rendező: Baksa Imre
http://www.mannaprodukcio.hu/produkcio_archive/jordi-galceran-a-gronholm-modszer/
http://www.youtube.com/watch?v=M3O14yLihgs
Ferran – Fenyő Iván
Merce – Botos Éva
Enric – Ficzere Béla
Carlos – Vass György
Négy pályázó – három férfi és egy nő – felvételi beszélgetésre érkezik egy multinacionális vállalathoz, ahol kereskedelmi igazgatót keresnek. A korábbi szűrőkön már átjutottak, ez lesz az utolsó megmérettetés. A jelentkezőknek azonban a hagyományos interjú helyett meglehetősen szokatlan feladatokat kell megoldaniuk, melyek egyre bizarrabb és feszültebb helyzeteket teremtenek… Vajon mi mindenről hajlandóak lemondani, hogy megszerezzék azállást? Milyen erőfeszítéseket tesznek, meddig képesek elmenni ebben a harcban?Vannak-e tabuk, morális határok?S vajon mindenki az-e, akinek mutatja magát?
„Gratulálok annak az alkalmazottnak a szupermarketlánc személyzeti osztályán, aki az iratmegsemmisítő helyett egy madridi kukába dobta a szexista felhangokat nem nélkülöző feljegyzéseit a pénztárosi állásra jelentkező nőkről. Mert ha nem ezt teszi, Jordi Galcerán nem írja meg A Grönholm-módszer című színdarabját.”
augusztus 19. hétfő, 19:30
KICSI NYUSZI HOPP HOPP
http://www.mannaprodukcio.hu/produkcio_archive/kicsi-nyuszi-hopp-hopp/
– hungarian road-movie –
Másfél évvel ezelőtt megöltek egy topless modellt Budapesten. A gyilkosságot feltételezhetően a lány szintén toppless modell barátnője és volt barátja követte el. A gyanúsítottak tíz napig menekültek. A gyilkosság indítéka ismeretlen.
A menekülő fiatalokat két frissen végzett színész, Réti Adrienn és Csémy Balázs alakítja. Összegyűjtött dokumentumokból, improvizációkból és az éjszakai világhoz kapcsolódó, romantikus és kevésbé romantikus asszociációkból áll össze a videoklipszerű előadás, amelyet Pelsőczy Réka rendezett.
DZSINA – Réti Adrienn
DODI – Csémy Balázs
Szövegkönyv: Csémy Balázs, Pelsőczy Réka, Réti Adrienn
Díszlet: Pelsőczy Réka
Jelmez: Tóth Hajni
Zenei munkatárs: Nyitrai László
Dalszöveg: Máthé Zsolt
Báb: Tengely Gábor
Koreográfia: Bodor Johanna
Fény: Balázs Krisztián
Hang: Ragó Annamária
Produkciós vezető: Gáspár Anna
Rendező: Pelsőczy Réka
Minden este a KikötőPlaccon zárul! Művészek, galériások és a közönség fesztelen nyári hangulatban együtt bulizik közvetlenül a Balatonparton, limonádét és koktélokat kortyolgatva háttérben a tó éjszakai fényeivel.
A fesztivál zenei programja a rendezvény filozófiájához hűen a sokszínűségre törekszik, a fellépők között olyan ismert, valamint feltörekvő fiatal előadók szerepelnek, akik haladó szellemiségükkel és karakteres művészetükkel a kortárs kulturális élet értékeit viszik előre.
Zenei programok este 10 órától
A fesztivál zenei programja a rendezvény szelleméhez híven a sokszínűségre törekszik, a fellépők között olyan ismert, valamint feltörekvő fiatal előadók szerepelnek.
augusztus 16. péntek 22 óra :
The Qualitons (beat-pop-rock, soul-jazz-funk)
A hatvanas évek hangulatát korszerű hangszerekkel idézi meg a The Qualitons stíluskavalkádja a könnyed nyári estéken.
Tagok: G. Szabó Hunor – dob, ének, Hock Ernő – basszusgitár, vokál, Kanada Káosz – csörgő, producer, Premecz Mátyás – orgona, vokál, Szőke Barna – gitár
augusztus 17. szombat 22óra:
VOLKOVA SISTERS
Volkova Sisters (electronic shoegaze, goth-tron)
A lélek mélységeit kutatja zenéjével a karakteres képzőművész-énekesnő, Berger Dalma és három tagú zenekara, a Volkova Sisters. A formáció katartikus dallamvilága és egyedi stílusa lehet a kulcsa annak, hogy hamarosan újabb, külföldi közönségeket is meghódítson..
Volkova Sisters: Shiny Fay Of Sorrow
Tagok: Berger Dalma – képzőművész-énekesnő, Sándor Dániel – elektronika, Kovács Gergely – gitár
augusztus 18. vasárnap
morningdeer (art rock, barokk pop, lofi zajzene)
https://www.facebook.com/morningdeer/
A Dányi Krisztina dalszerző–énekesnő egyszemélyes szobaprojektjéből kifejlődött morningdeer trió az alternatív pop, a művészi rock és dallamos jazz határmezsgyéjén kísérletezik. A lágy énekhang és azálomszerű atmoszféra teljesen magába szippantja a hallgatót.
morningdeer: Salt http://youtu.be/AAwtIe72-CI
Tagok: Dányi Krisztina – dalszerző-énekesnő, Halmos András – ütős hangszerek, Bolcsó Bálint – elektronika, Mészáros Ádám – gitár
augusztus 19. hétfő 22 óra
40 DAYS / dream pop, pszichedelikus rock
A 40 Days a karcos melódiák és a játékos gitárzene harmonikus egyvelege, Szurcsik Erika képzőművész–énekesnő álmodozó hangjával, karakteres gitártémákkal.
40 Days: Alright http://youtu.be/Qlww-2IZSiU
Tagok: Bákonyi Ádám – gitár, Szurcsik Erika – ének, Bukta Zsolt – basszusgitár, Kis László – dob, Hundt Zsolt – gitár
Augusztus 20. kedd 22 óra
Softmotel live act, utána Softmotel dj set
A koncertek után minden este Dj Bodoo játszik.
augusztus 20. FÉNYHANGÁR vizuális zenei program
A vizuális zene sajátos intermediális karakterű műfaj.
Technikailag lehet állókép, de leginkább időben kiterjesztett megoldások sorolhatók ide. Ha mozgóképről beszélünk, lehet néma vagy hangos. A vizuális zene leginkább az időben kiterjesztett vizuális elemek zeneszerű kompozícióját jelenti, ahol a hang és kép egyenrangú, sőt leginkább egymásból következik, alakul, szinkronba kerül. A hang képpé transzformálható (vizualizáció), vagy fordítva, a vizuális elemeket, vagy más adatokat átalakíthatunk hanggá (szonifikáció). Kortrárs művészek munkáiból készült válogatást mutatunk be.
A koncertek után minden este dj-szettek.
Sötétedés után hangulatos “lounge moziban” nézhetünk rövid és hosszú filmes nemzetközi válogatást. A filmek kiválasztásának fő szempontja az erőteljes vizualitás volt. Az EUshorts illetve a friss francia és olasz filmek legjavát bemutatjuk be.
Friss filmek a vásznon, babzsákok és nyugágyak a parton, a KIKÖTŐplacc melletti kis öbölben.
FILMVETÍTÉSEK este fél 9-től
augusztus 17. szombat 20:30 (francia kortárs filmművészet)
RENOIR
Rendezte: Gilles Bourdos Író: Gilles Bourdos, Jerome Tonnerrel
Főszereplők: Christa Theret, Michel Bouquetm Vincent Rottiers
Renoir utolsó éveit a dél-franciaországi Cagnes-sur-Merben töltötte. Az első világháború idején, 1915-ben járunk, ekkor ismerkedett meg Andree Heuschlinggel, később ismertté vált nevén Catherine Hesslinggel. A hamvas leányzó a mester utolsó modellje volt – később pedig a fia, a rendező Jean felesége és sztárja lett. Andree jelentette azösszekötő kapcsot két generáció meghatározó művészei, az élete alkonyán járó, de még mindig aktívan dolgozó Pierre-Auguste, illetve az akkor még saját egyéniségét kereső Jean között.
augusztus 18. vasárnap 20:30 ( olasz kortárs filművészet)
A tenger törvénye
Rendezte: Emanuele Crialese Író: Emanuele Crialese, Vittorio Moroni
Főszereplők: Filippo Pucillo
Író: Emanuele Crialese, Vittorio Moroni
Guilietta (Donatella Finocchiaro) fiatal özvegy. Megbetegíti a sziget maradi és változatlan életmódja, próbál elmenekülni a rossz emlékektől, és igyekszik fiát, Filippót (Filippo Pucillo) a nagyvárosi életforma felé terelni. Sara (Timnit T.) fiával Észak-Afrikából menekült várandós asszony, aki hamarosan életet ad kislányának Guilietta és Filippo garázsában. Guiletta mindent kockára tesz, hogy segítsen Sarán.
augusztus 19. hétfő 20:30 ( közép-európai kortárs filmművészet)
EUshorts rövidfilm-válogatás “Love is a bitch” (100 perc)
Flamingo Pride DE (rendező: Tomas Eshed) 6′
Vincenta ES (rendező: Sam Orti Marti) 18′
Tuba Atlantic NO (rendező: Hallvar Witzo) 25′
Fagyos történetek / Frozen Stories PL (rendező: Grzegorz Jaroszuk) 26′
Manon az aszfalton / Manon on the concrete FR (rendező: Elizabeth Marre és Olivier Pont) 14′
Villamos / Tram FR (Michaela Pavlova) 7′
Agycentrifuga / The Centrifuge Brain Project DE (rendező: Tim Novak) 7′
A land art a természeti környezet formavilágát és kellékeit (térszínformák, sziklák, kövek, növényzet stb.) monumentális szabadtéri installációk létrehozásához alkalmazó művészeti irányzat.
Tihanyban a természet, a táj és az épített környezet organikus egységének további megnyilatkozásait keressük. Az idei ARTplacc ikonikus alkotása Koronczi Endre Plobouter Park című, Budapesten tavasszal bemutatott installációja lesz.
Az alkotó műtárgyakká teszi és ezzel az örökkévalóságig emeli az eredetileg bomlásra szánt talált tárgyakat, a műanyag szatyrokat. A Kiscelli Múzeum szakrális teréből a Balaton vizére kerülve új kontextusba helyeződik az önmagában is meditatív installáció.
A művészetek széles horizontját mutatjuk be és ebben az urban art is helyet kap. Ám mind a műfajnak, mind a pesti városi szövetben otthonosan mozgó alkotóknak új a közeg, hiszen a szokványos környezettől eltérően itt, a jóllehet urbánus karakterű , de mégis község státuszú Tihanyban kell megmutatniuk, hogy mit tudnak .